Salutacions JM. Ferran
He rebut el qüestionari sobre el nou estudi DIM-EDU (2021-2025) amb l'objectiu de conèixer el nivell d'actualització didàctica del professorat dels centres docents pel que fa a les BASES DEL PARADIGMA FORMATIU DE L'ERA INTERNET
Moltes gràcies per la teva aportació a l'estudi. Per acabar, i com a preguntes complementàries al qüestionari, t'agrairia em contestessis aquestes dues preguntes:
1.- ¿Quines són les principals problemàtiques / dificultats que trobes com a docent per poder impulsar innovacions en les seves classes i / o al teu centre?
Tenint en compte que estic de professor honorari emèrit col·laborador a l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona, al Projecte Educatiu d'Entorn de la ciutat de Tarragona i obert a la comarca del Priorat en el suport a les famílies, al PAT i disponible en coordinació al professorat.
Tant l'institut, com l'IMET de l'Ajuntament de Tarragona com la inspecció educativa m'han atès i compartim les aspiracions a favor de l'educació de qualitat que es mereix el nostre sistema escolar obert al treure el màxim profit educatiu de l'entorn en família no sols a la ciutat de Tarragona sinó també per exemple en la comarca del Priorat
També la pandèmia actual ens ha limitat a fer-ho tot telemàtic en el suport a les tutories i en el suport a les famílies en les activitats extraescolars.
En el moment que es vagi normalitzant, entenent per això que es pugui fer tutories a l'ESO amb personal extern i s'iniciï la presencialitat poc a poc a total, gràcies a les vacunes.
Primer de tot ha d'haver difusió digital de els ofertes del projecte Cooppel per a proposar ajuts a les famílies i al professorat, en el sentit que les famílies estiguin i treguin profit dels recursos i entitats de l'entorn, per això l'oferta la fem a totes les associacions de l'entorn educatiu.
En això és necessari la col·laboració dels ajuntaments en els pregons digitals i de es entitats i recursos que creuen i compartim els nostres principis: el suport ha de ser comunitari amb la implicació de les persones disponibles, les associacions i els recursos com les biblioteques i els museus locals i municipals.
En resum la comunicació digital de les nostres ofertes i els acords compartits amb el professorat per a organitzar a l'aula tallers Cooppel (tallers amb sentit comú cooperatiu per a construir la pau en la ment de les persones i a favor dels ODS 2030, en la perspectiva d'aprendre a aprendre sempre). Hi han moltes ocasions en família en la llar i en el seu entorn que es poden aprofitar i això en complicitat amb l'escola i institut.
També és important escoltar les iniciatives del professorat, les seves dificultats i el gran esforç que fa en el reptee ducatiu del dia a dia.
2.- Que formació complementaria (de tipus pedagògic, tecnològic ...) t'agradaria rebre
per tal de millorar la teva eficàcia formativa?
A mi personalment el suficient sobre comunicació digital i gestió de l'aprenentatge i del coneixement amb el suport tecnològic.
Hauriem d'arribar a poder-nos comunicar de forma telemàtica sense cap problema amb l'alumnat, les seves famílies, les persones responsables d'associacions i dels recursos com biblioteques i museus. S'hauria de facilitar més la comunicació d'iniciatives solidàries pels poders fàctics.
També és important recollir les opinions, les necessitats i els interessos del professorat i a més de les capacitats de les famílies per a la innovació global d'aprendre a aprendre sempre.
Un cop més, moltes gràcies i seguim en contacte.
P/D. Els resultats parcials de l'estudio els pots consultar aquí: https://docs.google.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada